Winteractiviteiten

Seizoen 2018 -2019

Van zaterdag 1 december tot en met zondag 6 januari is/was er een ‘echte’ kunstijsbaan op de Schoutenwerf. De organisatie heeft de Muiderijsclub 2 maal 2 uur de baan ter beschikking gesteld voor het organiseren van wedstrijden voor kinderen. Deze wedstrijden vinden/vonden plaats op zaterdag 22 december van 14 tot 16 uur en op vrijdag 4 januari van 14 tot 16 uur.

22 december 2018

De wedstrijden op deze dag waren zeer geslaagd. In totaal namen 19 kinderen deel in de categorieën 4-6 jaar jongens en meisjes, 7-8 jaar jongens en meisjes, 9-11 jaar meisjes en 12-14 jaar jongens. Iedere rijder/rijdster startte apart en de tijd werd opgenomen. Na afloop werd aan iedereen een oorkonde verstrekt en kon zelfs aan iedereen een prijs (een gouden, zilveren of bronzen medaille) worden uitgereikt. Hieronder een impressie:

4 januari 2019

Deze 4de januari hadden zich 35 kinderen gemeld. Vanaf 3 jaar tot en met 14 jaar. Zij schaatsten solo twee rondjes op de kunstijsbaan, en wie was daar het snelst in!!??

De kleine kinderen mochten natuurlijk een “ijsbeertje” gebruiken en gingen heel goed!! De snelste 3 meisjes en snelste 3 jongens kregen in elke groep een medaille en de andere kinderen kregen een oorkonde, van de IJsbaan Schoutenwerf kregen ze allemaal warme chocolademelk.

Het was een leuke middag voor de kinderen en ook voor de Muiderijsclub, want er kwamen weer nieuwe leden bij.

Seizoen 2017 – 2018

Eind februari -begin maart 2018 kregen we toch nog Koning Winter op bezoek. Helaas vergezeld van keiharde wind waardoor er ondanks de matige vorst veel windwakken bleven bestaan.

Her en der kon wel worden geschaatst zoals op de Kadesloot in Muiden, de gracht in Weesp en op het Gein. Ook het nieuwe water ontstaan op het voormalige A1-trace bij het oude P & R terrein was grotendeels dichtgevroren.

Hier kon goed worden geschaatst maar dat gebeurde niet tot zondag 4 maart. Zie foto’s hieronder.

Het water direct hierboven is 40 tot 80 cm diep. Op de ‘grote’plas is de diepte 20 – 30 cm.

Een ideale landijsbaan!