Muiderslotloop

De Muiderslotloop is een prestatieloop over 10 kilometer en is een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door de Muiderijsclub. Traditioneel wordt de Muideslotloop de eerste vrijdag(avond) in september gelopen. Inschrijven is op de binnenplaats binnen de muren van het kasteel. U ontvangt dab een startnummer dat u op uw kleding kunt bevestigen. Gaarne na afloop dit nummer weer inleveren. De start en finish zijn op het terrein, voor de muren van het Muiderslot. Gelegenheid tot omkleden is binnen in de toiletten. Er is echter geen gelegenheid om the douchen na afloop.

Het parcours gaat via het oude stadsdeel van Muiden, langs de Naardertrekvaart naar het buurtschap Hakkelaarsbrug en vanuit daar richting Muiderberg. Via de Kerk aan Zee in Muiderberg voert het parcours u gedeeltelijk langs de oude Zeedijk en door de schilderachtige Noordoostpolder terug naar de finish voor het Muiderslot

De deelnemers aan de prestatieloop worden onderverdeeld in drie categorieën:
• Heren tot en met de leeftijd van 44 jaar
• Heren veteranen vanaf de leeftijd van 45 jaar
• Dames alle leeftijden

Voor de eerste drie plaatsen van iedere categorie van de prestatieloop is er ieder jaar een leuke prijs die ter beschikking wordt gesteld door de middenstand van Muiden, Weesp en omstreken. De prijzen worden op de binnenplaats van het Muiderslot uitgereikt.

Tevens kan het parcours door wandelaars worden gelopen.

Sinds 2023 is er voorafgaand aan de volwassenen-loop een loop voor kinderen rond het Muiderslot.

Starttijden
Deelnemers prestatieloop : 19:15 uur
Wandelaars : 18:00 – 18:30 uur
Kinderen: 17:30 uur

Het inschrijfgeld voor deze inmiddels klassieke prestatieloop bedraagt 5 euro (kinderen gratis). Inschrijving in het Muiderslot vanaf 18:15 uur (kinderen 17:00).

Let op, u kunt op de meeste plaatsen niet vrij parkeren in Muiden.
Indien u met de auto komt kunt u het beste uw auto op de ruim van te voren aangegeven parkeerplaatsen zetten. Aan weerskanten van de Vecht bevinden zich in Muiden langs de A1 twee parkeerterreinen. Het P-terrein aan de Amsterdamse kant is gratis. Voor parkeren op het P-terrein aan de Gooise kant moet betaald worden. Indien u de auto in de vesting wilt parkeren houdt u er dan rekeningen mee dat er niet met muntgeld betaald kan worden.

Verder info: 06-53362013